Joanna Borowik

Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Wykładowca akademicki na Wydziale Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami. Trener umiejętności wychowawczych, realizatorka Szkoły dla Rodziców i Wychowawców, terapeuta Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, mediator, socjoterapeuta. Ukończyła liczne kursy i szkolenia: „Trening Umiejętności Społecznych”, „Sensoplastyka”, „Metoda Dobrego Startu”, „Terapia ręki – I i II stopnia”, „Narzędzia diagnozy psychologiczno – pedagogicznej dla szkolnych specjalistów”, „Kim są uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych i jak z nimi pracować? Aspekty psychologiczne, psychiatryczne i wychowawcze.”, „Jeśli nie zespół Aspergera, to co?”, „Albo się uczę i umiem, albo mnie uczą i oni umieją. Kształcenie umiejętności uczenia się”, Uczestniczyła w licznych konferencjach: „Mediacja metodą skutecznego rozwiązywania sporów”, „Mediacja. Rozmowa, zrozumienie, rozwiązanie”, „Rozwijanie umiejętności społecznych – praktyczne narzędzia do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”, „Niebezpieczne zachowania dzieci: wychowanie czy choroba?”, „Szkoła dialogu z dziećmi i nie tylko. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Ze specjalnym udziałem Joanny Faber i Julie King, autorek książki „Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały”. Jest współtwórczynią oraz realizatorką programów profilaktycznych, konferencji oraz szkoleń dedykowanych nauczycielom i rodzicom, a także Autorką wielu artykułów naukowych.